Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL), een update!

CORONAMAATREGELEN – 20.11.2020  Vanaf medio november kunt u de TVL aanvragen bij RVO.nl. Maar de aanpassingen, toevoegingen en versoepelingen vliegen u om de oren. Overziet u het nog allemaal? Hier volgt een update, zodat u aan de slag kunt. Medio november 2020. Naar verwachting kunt u medio november 2020 de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) aanvragen voor het vierde […]

Aanbod horecapanden in Coronatijd

Horecaondernemers zijn doorzetters. Dat wordt in deze coronacrisis nóg zichtbaarder. Zelfs na de tweede intelligente lockdown, geeft u niet op. U passen zich erop aan en wordt een afhaal- of bezorgdienst om gasten te kunnen blijven bedienen. Ook zien wij die inspirerende weerbaarheid terug in onze makelaardij-branche, want de vraag naar horecapanden blijft, terwijl het […]

BookDinners: Van, voor en door restaurants!

Reserveren voor een lunch of diner bij een horecabedrijf! BookDinners is een initiatief van- voor en door horecaondernemers in Nederland, om een alternatief te bieden voor de bestaande reserveringsplatforms. Restaurants hebben moeite met de machtsvorming van de bestaande commerciële reserveringsplatforms die vooral op basis van commissie per reservering werken. BookDinners werkt op basis van een […]

Werken in de horeca | Heeft u al scholieren en studenten in dienst?

Aantrekkelijkere bijverdiensten voor het hele jaar. Dit jaar is het voor studenten en scholieren nog aantrekkelijker om wat bij te verdienen. Bovendien bestaat er een faciliteit, waardoor u het brutoloon vaak netto mag uitbetalen. Met welke voorwaarden moet u dan rekening houden?  Bijverdiensten. Scholieren en studenten willen vaak (zoals in herfst- en kerstvakantie) best een […]

Hoe sla je belangrijke zakelijke WhatsAppberichten op!

WhatsApp is een handig communicatiemiddel en wordt ook steeds meer zakelijk toegepast. Het is dan slim om belangrijke WhatsAppberichten ook op te slaan, maar hoe doet u dat? Belangrijke afspraken? Belangrijke afspraken met werknemers of met klanten en leveranciers maakt u het beste schriftelijk. Mondelinge afspraken kunnen weliswaar rechtsgeldig zijn, maar bij gedoe is de […]

Tegemoetkoming Vaste Lasten verlengd!

Derde steunpakket vaste lasten horecabedrijf! Het derde coronasteunpakket van het kabinet omvat ook de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) voor het MKB. Hoe kunt u dat zo goed mogelijk inzetten? TVL verlengd. De Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) is met drie keer drie maanden verlengd tot en met 30 juni 2021. MKB-ondernemers die door de coronacrisis omzet verliezen en daardoor in […]

Gratis dienst van google voor uw naamsbekendheid van uw horecabedrijf!

Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google. Heeft u daar al een vermelding? Wat is Google Mijn Bedrijf en hoe kunt u een goede vermelding van uw onderneming krijgen? Zoekmachines. In principe maakt het niet uit welke zoekmachine u of uw klanten gebruiken. Er is meer op de wereld dan Google. Denk ook maar eens aan Bing […]

Payrolling en pensioenregelingen 2021 voor horecapersoneel!

Payrollmedewerkers dezelfde arbeidsvoorwaarden! Heeft u personeel nodig, maar wilt u geen werknemers aannemen? Dan kunt u kiezen voor payrolling. U sluit dan een overeenkomst met een payrollbedrijf. Payrollmedewerkers krijgen minimaal dezelfde arbeidsvoorwaarden als werknemers die rechtstreeks bij u in dienst zijn. Wat is payrolling? Payrollen is een bijzondere vorm van het ter beschikking stellen van […]

Taxatie en waardebepaling aankoop | verkoop

Taxatie horeca / waardebepaling! Als het om taxaties en waardebepalingen gaat, zijn de horecataxaties toch wel zeer specialistisch. Er is de nodige expertise, kennis, objectiviteit en nauwkeurigheid voor nodig. Daarnaast moet er in zo’n horecataxatie rekening worden gehouden met de exploitatiegegevens en de wettelijke eisen die aan een taxatierapport worden gesteld. Binnen de VMH hebben […]

Tips en tricks voor personeel en terras!

Ontvangst van de gast! De eerste 5 minuten!    Non-verbale communicatie!  De eerste vijf minuten dat een gast bij je binnen is, zijn nodig om gerust te stellen. ‘Het is een vreemde omgeving: voelt zich misschien wat onzeker, maar zegt dat niet. Je leest dit af aan de non-verbale communicatie.’ Door de basis van gastheerschap […]